Słodkie lata 50 i dziewczyna w sweterku

22:59


Amerykańska moda moda przełomu lat 40 i 50, kojarzy się ze słodkimi, rozkloszowanymi sukienkami i spódnicami za kolano i dopasowanymi sweterkami. Wszystko w duchu diorowskiego New Look'u.





Ten okres to także królowanie tzw. "dziewczyn w sweterkach". Wydaje mi się, że ten trend jakoś szczególnie nie przebił do współczesnej świadomości, a jest warty przybliżenia. 
Przeniknął z Hollywood, a opisywano nim ówczesne ikony takie jak Jayne Mansfield, Jane Russell czy Patti Page.


Popularyzowały one noszone obcisłych sweterków, pod które zakładano popularne bullet bra (odświeżone przez Madonnę w latach 80). Mimo, że sweterki nie odsłaniały zbyt wiele, to kształt jaki postawał by bardzo seksowny. Jak głosi wikipedia, policja w Pittsburghu określiła ten ubiór jako "przejaw moralnego upadku".


Za "debiut" dziewczyny w sweterku uznaje się rok 1937 i występ Lany Turner w filmie "They won't forget". Ja pierwszy raz usłyszałam o tym po seansie filmu "Lord Love Duck", gdzie w jednej ze scen, główna bohaterka niemal w erotycznej ekstazie przebiera między sweterkami.
Lana Turner w "They won't forget"


Scena z filmu "Lord Love Duck"

Moja stylizacja nie to końca wizurunek dziewczyny w sweterku (jednak nie potrafię przekonać się do bullet bra ;) ). Lubię jednak takie połączenia - spódnica+ sweterek plus oczywiście dodatki - petticoat, apaszka, odpowiednia fryzura i makijaż.







Spódnicę dałam sobie uszyć, materiał kupiłam trochę pod wpływem implusu, nie myśląc o tym z czym będę taki kolor nosić :) Czarny jest oczywisty, ale lubię czasami założyć bardziej pastelowe kolory (w totalnej opozycji do tego jak się ubierałam jakieś 10 lat temu!).



Spódnica - szyta // sweterek - sh // apaszka - sh // buty - Ryłko

Polecam także:

1 komentarze

  1. Ogólnie przyznam, że podobają mi się też szaliki z kwiatami, ale w tym sezonie niestety nie będą one takie modne. Stawia się teraz raczej na połączenie dość stonowanych kolorów, aby całość pasowała do różnych stylizacji. Piękne szaliki widziałam już w ofercie https://versoli.pl/pl/ , no i nie ukrywam, że chętnie taki bym dla siebie kupiła. Pewnie w mojej okolicy, w jakimś sklepie taka oferta będzie dostępna. A jakie Wy dodatki najlepiej lubicie? Stosujecie, korzystacie? Czy jednak wolicie stylizacja bez dodatków?

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Facebook