Stylizacja w klimacie lat 30

08:15

Moda lat 30 to powrót kobiecości. Talia wraca na swoje miejsce, włosy nabierają skrętu, eksponowane są kobiece kształty. Sukienki, spódnice sięgały łydek, sylwetka nabierała smukłości, pojawiały się rękawy poszerzające ramiona.



Kryzys 1929 miał też swoje odbicie w modzie. Zaniechano dążenia do wyróżnienia się i zwrócenia na siebie uwagi. Ważna była harmonia, dopasowanie szczegółów i oczywiście etykieta czyli odpowiedni strój do odpowiedniej okazji. 

Zmieniły się też kapelusze - zaczęły odsłaniać czoło, pojawiały się kapelusze słomkowe, z filcu. Ozdabiano je kwiatami, owocami. 



Moje dwie stylizacje na lata 30. Obie były na potrzeby sesji, ale oczywiście wykorzystuję je na co dzień. Spódnica do połowy łydki, zaznaczona talia i dodatki.






zielona spódnica i zielony sweterek- wyjęte z maminej szafy // bluzka z żabotem - Reserved // dwukolorowe buty - Bata // zielone T-bary - Gino Rossi // kapelusz - pchli targ w Berlinie // gobelinowa torebka - vintage 

Polecam także:

5 komentarze

  1. Podoba mi się Twój blog, a zwłaszcza współczesne stylizacje.
    Sama też lubię czasy dwudziestolecia międzywojennego, ale bardziej historycznie - życie półświatka i elit lub muzycznie - rewie i muzyka podwórkowa.
    Twój wpis ubogacił moją wiedzę o stroje. :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie akurat moda tamtych lat nie przekonuje, ale jest wielu jej zwolenników. Ja raczej lubię te dzisiejsze stylizacje i jeśli chodzi o inspiracje to często czerpię ze sklepów jak https://butymodne.pl/damskie-shelovet-na-obcasie-c531.p447.f134.html . Jak wybiorę buty, to potem już w głowie jest pomysł na całą garderobę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co by nie było to jak najbardziej takie stylizacje również mi się podobają. Ja jestem zdania, że tak jak napisano w https://kobietaiuroda.pl/glowa-lubi-dobrze-wygladac-warto-o-nia-zadbac/ to właśnie warto jest również nosić nakrycia głowy. Tym bardziej, że one dodają bardzo dużo do naszego wyglądu.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Facebook