Świąteczna sukienka w stylu retro

23:01

Z jakimi kolorami kojarzą Wam się Święta Bożego Narodzenia? Biel śniegu możemy zobaczyć już chyba tylko w górach, czy na widoczkach... Dla mnie to czerwień, zieleń i złoto. Zestawienie ich razem od razu przywodzi na myśl zielona choinkę z ozdobami.

Wymyśliłam sobie na Święta sukienkę w szkocką kratę, w moim ulubionym kroju. Oto efekty.


Materiał kupiłam w internecie (po raz pierwszy!), okazał się całkiem przyzwoity, a kolorystycznie odpowiadał moim wymaganiom. Sukienkę uszyła mi mama Ani, która zazwyczaj swoim aparatem wspomaga mojego bloga.

Spódnica uszyta jest z pełnego koła, dzięki halce się pięknie układa. Zdolne ręce krawcowej idealnie wszystko ułoży, tak, że wzór podczas noszenia jest jak najlepiej wyeksponowany. 




Tartan, bo tak nazywa się ten deseń, choć językowo sięga Francji (tartan, czyli krata), to kojarzony jest przede wszystkim ze szkockimi klanami. Każdy z klanów miał swój określony wzór, który był raczej przypadkowy, zależał od fantazji i dostępności materiałów.



A dlaczego taki wzór jest często kojarzony ze Świętami Bożego Narodzenia? Nie mam pojęcia :) Może w jakiś sposób kojarzy się z przytulnymi, wyspiarskimi świętami?


Fot. Sylwia 


Polecam także:

3 komentarze

  1. Sukienka rewelacyjna, piękna kratka! I świetny krój. Styl retro - idealnie oddany w tej stylizacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Około 20 lat temu kiedyś miałam podobną sukienkę, w identyczną prawie kratę, z tzw. darów. Jako młoda studenta rozprawiłam się z tym "starociem", ucinając ja w pasie i robiąc spódnicę. Tą z kolei kilka lat temu wyrzuciłam na fali "minimalistycznej szafy". A teraz żałuję i sukienki i spódnicy, bo pradopodobnie dopieraz teraz bym ja doceniła. Na szczęście 2 sukienki z darów przetrwały, i mnie i moją siostrę. To prawdziwe retro w moim szafie, nie wiem, jakim cudem przetrwały porządki. Zawsze jakoś mi było ich żal. na szczęście!

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Facebook