Spodnie w stylu retro

10:39


Wielokrotnie jestem pytana o to czy chodzę w spodniach. Zwykle mówię, że nie, chyba, że do uprawnia sportu. Zanim stałam się ortodoksyjną wyznawczynią sukienek, zdarzało mi się chodzić w spodniach, ale znalezienie odpowiedniej pary na moją figurę graniczyło z cudem. Był to też jeden z powodu wybrania sukienek i spódnic.

Do tej pory miałam jedne spodnie w stylu retro, białe, zwężane ku dołowi. Jednak gdy w cieszyńskim secondhandzie wypatrzyłam różowe, w kratkę gingham, spodnie ⅞ nie zastanawiałam się długo.





W latach 40 królowały męskie fasony (o tym szerzej pisze Vintage Girl). Damskie spodnie w latach 50 pojawiały się w różnych fasonach i wzorach. Najbardziej popularne były dwa modele - już zdecydowanie bardziej kobiece - cygaretki i capri. Cygaretki, znacznie bardziej popularne i częściej noszone miały wysoki stan, zamek z boku lub z tyłu, dość szerokie taliowanie, pełne biodra i kończyły tuż nad kostką. Najczęściej noszono je w kolorze czarnym, jaśniejsze były zarezerwowane dla spodni capri. Później zaczęły się pojawiać w różnych wzorach.













Spodnie Capri były dobrze dopasowane w okolicach ud, kończyły się w połowie łydki, dodatkowo posiadały delikatne rozcięcie z boku. Autorem kroju spodni za kolano był włoski projektant Emilio Pucci. Stworzone przez niego zwężane spodnie wzięły swoją nazwę od wyspy, na której w XX w. prowadził butik.  Podczas wystawy mody w Mediolanie zwróciły uwagę przedstawicieli amerykańskich sklepów i w konsekwencji sprowadzone do Ameryki. Jedną z pierwszych gwiazd, które pokochały nową długość była Grace Kelly. 



Grace Kelly







Do moich cygaretek wystarczy biała koszula, ale myślę, że dopasowany t-shirt też się sprawdzi.






spodnie - Papaya via secondhand / koszula - ? / baletki - Anna Field via Zalando





Polecam także:

3 komentarze

  1. Mam parę takich spodni. Muszę ją odkurzyć na przyszły sezon :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie takie spodnie prezentują się dość ciekawie, ale wtedy cała stylizacja na pewno musi być utrzymana w tym tonie. Muszę przyznać, że ja jestem wielką zwolenniczką odzieży marki PLNY LALA https://plnylala.pl/ i jak oczywiście mam okazję to kupuję kolejne do mojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Facebook