Historia mody: marka Horrockses, Crewdson & Co.

15:49

Fascynacja modą retro i dawnymi latami, to nie tylko ubieranie takich a nie innych sukienek, butów, czy czesanie się w określonym stylu. To też szukanie perełek, zaznajomienie się z ówczesnym sposobem szycia i przede wszystkim z markami. 



Latem, w moim rodzinnym mieście, załatwiając milion spraw weszłam do secondhandu  i natrafiłam na sukienkę. Od razu rzuciło mi się w oczy, że zamek jest metalowy, nie ma overlocka, a na matce made in england. Przeczuwałam, że nie będzie to nic współczesnego, ani z lat 80. Był to jeden z tych secondhandów na wagę, więc mimo, że sukienka była (jest...) mi ciut za mała, wzięłam ją. Zapłaciłam za nią zawrotną cenę 8 zł 10 gr. Wróciwszy do domu, postanowiłam ją wygooglować po metce. Dwa kliknięcia potwierdziły moje przypuszczenia, że właśnie nabyłam cudo z lat 50.

Ebay pełny jest sukienek z taką metką, ceny są bywają 100krotnie większe niż ta, ile ja zapłaciłam :)



Firma została założona przez Jona Horrocksa w 1791. Pochodził z przedsiębiorczej rodziny, zainteresował się rozwojem tekstyliami. Firma początkowo mieścila się w Preston, w Anglii. Bardzo szybko się rozrastała.


Na początku XIX do firmy dołączył Thomas Miller, co sprawiło, że spółka przed ponad pół wieku nazywała się właśnie Horrocks, Miller and Co. Thomas Miller testował nowe stosowania przędzy, stosowania naprzemiennie kolorów. 
Zmiany, fuzje, nowi partnerzy... marka nieustannie się rozwijała. Była jedną z największych firm odzieżowych w Anglii. W czasie II wojny światowej, jak wiele innych wspierała żołnierzy.

Fabryka w latach 20

Po 1945 zmieniła się ekonomia, ludzie zaczęli inaczej podchodzić do kwestii zakupu ubrań. Powstawały ubrania tzw. "ready to wear", a marka Horrockses Fashions zaczęła być 
dostępna w wielu sklepach. Mieli za sobą bogatą historię, solidne podstawy i dobrą jakość. Firma wypuszczała proste, kwieciste bawełniane sukienki i eleganckie toalety wieczorowe. Wiele z tych dziennych sukienek nosiła w latach 50 królowa angielska. 







Firma przertwała jako Horrockses Fashions do lat 80, później była kilkakrotnie reaktywowana, produkowała także piękne, drukowane poszewki na pościel.
Na blogu poświęconym Preston można znaleźć wiele archiwalnych zdjęć fabryki http://www.blogpreston.co.uk/2015/01/a-nostalgic-journey-around-the-former-horrocks-yard-works-in-preston/

Polecam stronę https://vintagefashionguild.org/, gdzie możecie sprawdzić jak w danym okresie wyglądały metki.
 

Polecam także:

0 komentarze

Popularne posty

Facebook