Sukienka w stylu lat 40'

21:10

Kiedy wypatrzyłam tę sukienkę w cieszyńskim secondhandzie, nie zastanawiałam się ani chwili. Toż to idealne lata 40! Głęboko się zastanawiałam czy projektanci Mark&Spencer sięgnęli do oryginalnych wykrojów, czy to zupełny przypadek. Ale skoro teraz Alexa Chung właśnie dla M&S sięga do lat 70 i 80, to może te lata 40 też były zamierzone.






Co wyróżnia sukienki z tego okresu? W porównaniu z wcześniejszą dekadą, sukienki skróciły się, talia została jeszcze mocniej zaznaczona, nie rzadko pojawiały się poduszki na ramionach. Sylwetka przybrała kształt litery H. Fryzury były misternie upięte w piękne loki i fale, a czerwona szminka była obowiązkowym elementem makijażu. Noszono najczęściej mniejsze kapelusze, tak aby uchronić fryzurę. 

Podkreślona talia


Szersze ramiona



 Charakterystycznie cięcia i zaszewki




Moja sukienka ma dodatkowo wycięcie z przodu, raczej zbyt odważne jak na tamte czasy. Z tyłu jest wiązanie na kokardę, które dodatkowo podkreśla talię. Zdecydowanie czuję się w niej jak bohaterka "Czasu Honoru"


Jest kokardka pod szyją, jest odcinanie pod biustem, jest kwiatowy wzór - ja widzę spore podobieństwo :)





Half moon w kolorze kwiatów na sukience :)

Sukienka - Mark&Spencer (sh) / buty - Kari 

Polecam także:

3 komentarze

  1. How fabulous! I really like the colours at work here, as well as the shape of the sleeves. Great M&S find!

    Thank you very much for your lovely comment on my latest vintage outfit blog post. It's a pleasure to "meet" you, my dear. Please allow me this opportunity to welcome you to the fun, exciting and downright awesome world of vintage blogging. It's a true pleasure to have you here!

    ♥ Jessica

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taki styl i ostatnio udało mi się upolować podobną sukienkę od Wassyla :) Podsyłam stronę: website
    Takie sukienki mają w sobie tyle wdzięki i są bardzo dziewczęce, a ja je lubię najbardziej dlatego, że zawsze zakryją to co mają zakryć i podkreślają najlepsze atuty sylwetki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna propozycja! Mimo, że sukienka nawiązuje do stylu vintage, będzie idealnie pasować do nowoczesnej kobiety.
    https://beretro.pl/

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Facebook